Viikko 2, päivät 3-5

Hyvin menee, vointi on hyvä. Ainoastaan ajoittain hassuja kylmä/kuuma-aaltoja (ja ei, minulla ei ole vielä vaihdevuodet), mutta niitäkin on vähemmän kuin aikaisemmin. Ja suussa ällöttävä ”kerros” kokoajan, ihan kuin hampaat ja suu olisivat likaisia. Sen tiedän liittyvän ketoosiin ja koska en perheen mukaan kovin pahalle haise, niin ei haittaa. Pusseista olen päässyt eroon ja syön ruokaa kolme kertaa päivässä. Kaloreita en ole laskenut pariin päivään, vaan syönyt muuten tämän ruokavalion mukaisesti. Eilen kävi todella hassusti (siis minulle): minulla ei ollut lainkaan nälkä illalla, vaikka tiesin että olen syönyt aivan liian vähän. Pakko oli jotain yrittää syödä.
Eilen mietiskelin että mitenköhän käy perheelleni? He syövät muuten normaalia ruokaa, mutta kerran päivässä minun laittamaani karppi-ruokaa. Onkohan se lihottavaa/muuten haitallista kun yhdistää näitä kahta tapaa? Pitänee surffailla netissä ja tutkailla asiaa.
Tänään aamulla söin herkullisen (ja hyvin tuhdin) ”leivän”, ohje löytyi ostamastani Karpin ateriakirjasta. Kananmunaan, mantelijauhoa, kookoshiutaleita, leivinjauhetta ja hitusen suolaa, paistetaan voissa/oivariinissa. Päälle oivariinia, kinkkua ja juustoa, kaikkea reilusti. Tällä (tai korkeintaan pienen välipalan kanssa, esim. pähkinöitä) meinaan pärjätä iltaan klo 18, jolloin menen ystäväni kanssa syömään. Katselin juuri ravintolan ruokalistaa ja otan varmaan vuohenjuustosalaatin alkuun, pääruoaksi kalaa parsalla ja jälkiruoaksi juustolautasen. Hyvin karppia J Juomana viiniä tai kuohuviiniä. Tämä siis suunnitelma, katsotaan miten menee. Ja täytyy olla varovainen alkoholin kanssa, olen lukenut ja kuullut että joillekin on käynyt huonosti. Eli alkoholin sietokyky on alentunut, joten on tullut suuriakin yllätyksiä. Varovaisesti siis.
Viikonloppu on kiireistä, syntymäpäiviä yms. Haasteita tulee, palaan viimeistään alkuviikosta siihen miten selvisin ravintolaillasta ja lauantain syntymäpäivistä.