No niin, pitihän se arvata – plussatulos. Mutta olisin tietenkin toivonut että se olisi tullut vasta parin viikon päästä. Onneksi ei kovin paljoa, vain 300 grammaa. Syitä on varmaan monia: juhannus ja yksi repsahdus. Söin karkkia. Aika paljon. Niitä oli siinä pöydällä ja käsi vain meni kulhoon ja vei karkit suuhun. Ihan kuin se olisi toiminut minun tahdosta riippumatta. Niin vain kävi. Tiedän kyllä, että olen itse siitä vastuussa ja minä sen tein, mutta silti se tuntuu siltä että ihan kuin se olisi ollut joku muu. Toinen, pienempi repsahdus oli colan juonti. Se tosin oli lightia, mutta kun olen nyt ollut lähes kokonaan irti myös keinotekoisista makeutusaineista koska ne saattavat tutkimusten mukaan sotkea näläntunnetta niin sekin harmittaa. Kolmas repsahduksentapainen (etukäteen itselle luvattu) oli se, että en lainkaan laskenut syömisen määriä. Söin kyllä vähähiilihydraattisesti, mutta määrät olivat suurempia kuin normaalisti. Summa summarum: ei laihtumista, vaan hieman painon nousua. Plussaa se että (karkin syöntiä lukuun ottamatta) minulla ei ollut vaikeuksia noudattaa dieettiä. Kahvilla muut söivät pullat ja minä persikan, leipää ei tehnyt mieli ja perunatkin saivat olla aivan rauhassa. Esimerkiksi homejuustotäytteiset pekoniin käärityt uunitomaatit olivat taivaallisia salaatin ja grillatun lihan kanssa. Nam.

Motivaatio ei varsinaisesti ole hukassa, mutta huomaan että tämä on vaikeampaa nyt kun olen lomalla kuin töissä. Töihin otti aina eväät tai kävi kebabilla, mutta nyt jääkaappi on kokoajan vieressä, joten minun pahatapani –napostelu- on riskinä. Rouva Napostelija valtaa tilaa liian useasti. Ja Rouva Napostelija saattaa herättää Matami Ahmijan. Varsinaisesti en tolkuttomasti ahmi, mutta jos aiemmin meni yhden karjalanpiirakan sijasta iltapalaksi kolme isoa karjalanpiirakkaa niin se on jo lähellä ahmimista. Eilen oli karmaiseva leivän himo ja tein karppi.info sivuilta löytyvää leipäohjetta. Pähkinäinen, ihan leiväksi kelpaava paistos maistui lämpöisenä oikein hyvältä, joten suunnitellun kahden sijasta meni neljä. Tämän seurauksena kalorit nousi eilen 1500:sta 1900:aan. Hiilihydraatteja 21 grammaa (OK), rasvaa 153 grammaa (vähän kai liikaa), proteiineja 118 grammaa (OK tai vähän liikaa). Kokonaiskalorimäärästä huimat 71% rasvasta, 24% proteiinista ja vain 4% hiilihydraateista. Tänään Rouva Napostelija ja Matami Ahmija ovat olleet hiljaa. Aamiaiseksi söin kaksi em. leipää eikä nälkää ole ollut. Kohta teen lounasta, kukkakaali-parsakaali gratiinia, tomaatti-mozzarella salaattia ja palvilihaa.
Innolla odottelen kahta uutta tilaamani kirjaa, kiva päästä lukemaan lisää. Ulos aurinkoon kirjan kanssa, viereen vishyä ja jos kova himo iskee niin vähän pähkinöitä. Enkä lopeta, vaan jatkan. Opettelen tuntemaan kehoani, nälkääni ja minulle sopivaa ruokailua. Muutaman viikon vielä pidän hiilarit siellä 15-30 grammaa / päivä tasossa, sitten alan hieman niitä nostamaan ja kokeilen mitä tapahtuu.